torek, 11. oktober 2005

60 let

Ob včerajšnji 60letnici severnokorejske komunistične partije ne morem da se ne bi spomnil te knjige. Drugi del biografije Kim Il Sunga, pisatelja Baik Bonga, s podnaslovom From Building Democratic Korea to Chullima Flight, ki je izšla pri založbi Dar Al-Talia v Bejrutu, Libanon, leta 1973, mi je prišel v roke na začetku 90tih, ko so v paničnem zagonu čistili police v javni upravi in knjižnice. Takrat je šlo v mlin na tisoče izjemnih del, sam pa sem poleg te uspel rešiti le še nekaj iz Zbranih del Edvarda Kardelja in eno tovariša Tita.
.
Posebej bi rad opozoril na to zadnjo, saj sem bil v 2. razredu osnovne šole, ko nam je tovarišica naložila da moramo prinesti vsak po eno knjigo o tovarišu Titu, javno izpostavljen in kregan. Stvar je toliko bolj krivična, ker je tovarišica ob predpostavki, da v vsak dom paše knjiga o tovarišu Titu domnevala, da sem pozabil narediti domačo nalogo - jaz pa sem bil v resnici nazmerjan tudi doma, češ zakaj naj bi kje imeli "abotni slavospev tistemu banditu".
.
No, Kim Il Sungova biografija mi je prišla zelo prav v 4. letniku srednje šole, za angleško domače branje. Norma je bila 10 strani na teden, jaz pa sem (ali pa ne) na teden prebral po 1 stran in potem profesorci vsakič ko sem prišel na vrsto iz glave razlagal o ideji Džuče.
.
Vidim, da je lepi trdo vezani knjigi priložena tudi tanka knjižica sineta Kim Jong Ila, z naslovom "On Correctly Understanding the Originalitv of Kimilsungism", s podnaslovom "Talk to Theoretical Propagandists of the Party, October 2, 1976", ki jo je izdala Foreign Languages Publishing House, Pyongyang, Korea, leta 1984.
.
Da ne bo nesporazuma, namesto 2. dela biografije Kim Il Sunga vam seveda priporočam prebrati A Gulag With Nukes.

Ni komentarjev:

Objavite komentar