sreda, 7. april 2010

Še 12 jih je padlo

Nazadnje so padle Gorska roža, Vsakdanja spominjanja, Ne predaleč od epicentra, Smešne historije, Alef, Pasti življenja II, Pasti življenja, Bukovska mati, Vzporedni svet, Preobrazba in druge zgodbe, Strogo nadzorovani vlaki in Zgodbe iz Egipta, v tem vrstnem redu. Pa začnimo.
.
Gorska roža / Peter Mlakar, 2005
Med platnicami je zbran cvet filozofiranja hišnega filozofa NSK. Ampak meni se vse skupaj zdi kot hermetičen larpurlartizem. Ne v smislu, da se ne bi dalo slediti - ampak v smislu, da se me to samozadostno jamranje ne dotakne. Najbolj me je pa zmotilo, da je najslabši ravno tam, kjer je kao največji strokovnjak - v ZF razgljabljanju okoli zadovoljevanja določenih potreb. To je kot blodnje nedojebanega starega prdca, omejeno, brez strasti in brez navdiha, jejhata. No, so pa spremna besedila koncertov Lajbah, svaka čast, fajn.
Priporočam, če ne zaradi drugega, zaradi splošne razgledanosti.
.
Vsakdanja spominjanja / Vinko Möderndorfer, 2008
Zbirka novel, nastalih med 93 in 07. Kaj naj rečem - Vinko je Car, prebral sem ga že več kot pol (kmalu ga bom "ujel") in vedno raje ga mam. Precej stvari mi je bilo znanih iz njegovih romanov, vseeno pa knjigca lepo funkcionira kot koherentna celota.
Priporočam, tole je en tak fajn vzorček za tiste, ki ga še ne poznate.
.
Ne predaleč od epicentra / Artur Štern, 2008
Podnaslov je Izbranih 125 kolumen 1999 - 2006.
Kaj naj rečem... Škoda ga je!
.
Smešne historije / Fran Milčinski / MK Kondor, 2000
No, tale je izumil Butalce, sicer pa se je ukvarjal s sojenjem nedoletnim kriminalcem, zaradi česar so po njem poimenovali poboljševalnico v Smledniškem dvorcu (Valburga), ki sta ga po osvoboditvi dobili nazaj sestri Lazarini in ga obnavljata z dobičkom iz podvigov gated community Brezovec in pripadajoče igrišče za golf Diners.
Tole pristno, arhaično, žlahtno branje, je izjemna zadeva. Suho zlato!
.
Alef / Jorge Luis Borges / MK Kondor, 1997
Knjigca je tanka, Borges popularen, jaz pa sem navajen hitro brati. Ni težko izračunati, da nisem štekal pol kurca. Baje bi se prebil, če bi si zanjo vzel kak teden in sproti brskal po internetu, predvsem pa zraven prebral par študij. No, tako pa vem le to, da je v tem pisanju vse prepleteno, polno je takih in drugačnih referenc, nekakšna uganka je vse skupaj, ki pa se mi je na rdečemorski plaži ni zdelo vredno razkrinkavati.
Aha, zdaj bi moral pa baje na ves glas razglašati: "ej, stari, kva ta Borges dugaja, ej kva kej ridaš, js Borgesa, mater je kul, hudoo!" Pa niti ne bom.
.
Pasti življenja II / Desa Muck, 2007
Ja Desa je fajn. Ona je ena taka Lila Prap pisanja. Kao ekscentrična, v resnici iskreno navadna. Iskrena, nenarejena, zato sposobna samoironije. Pika Nogavička. Aja, pa pisat zna!
Pri njenih kolumnah me moti edino, da se preveč razkriva, po moje po nepotrebnem. O sebi in svojih piše, najbrž je kaj karikirano, kaj maskirano - ampak kljub vsemu se mi zdi, da bi lahko zastavila manj intimno. Itak gre za same splošne resnice. Seveda pa toplo priporočam!
.
Pasti življenja / Desa Muck, 2005
Ker je tole prvi zbornik njenih kolumen, me je zmotilo, da niso opremljene s časom in lokacijo izvirne objave, kot je to narejeno v II. Drugo je podobno, s priporočilom vred.
Ji pa zamerim, to je pa treba povedati, cinično norčevanje iz jadralske strasti in veščin. Ogabno!
.
Bukovska mati / Vlado Žabot, 1986
O Žabotovem slogu sem že pisal. Tole je pa, zgleda, prvenec, sestavljen iz krajših fragmentov (iz nekaterih so kasneje, sklepam, nastali romančki), in te novele so takorekoč skoraj prebavljive. Vseeno odsvetujem.
.
Vzporedni svet / Vinko Möderndorfer, 2005
Tole ni leposlovje, je pa vsekakor zanimivo branje. Prvo polovico knjige je napisal Vinko, konzument kulture. Najbrž je bil v NY ateljeju našega MK, ker so vse recenzije posvečene tamkajšnjim predstavam in razstavam. O tem delu knjige lahko rečem - fajn se je mel, pa tudi brihten je!
Drugi del pa je napisal Vinko, ustvarjalec kulture. Scenarist in režiser. In še veliko več... Svaka čast, Care!
.
Preobrazba in druge zgodbe / Franz Kafka / Beletrina, 2008
Skice - črtice - novele. Zatežen je ta Kafka - človek kar slabe volje rata. Čudno vzdušje veje iz njegovega pisanja - vladajo Dildomafija in razna Omrežja, mali človek je pa jebena stranka.
/sarcasm ON/ No, še dobro, da živimo v svobodni Sloveniji in lahko Kafko kadarkoli odložimo in zadihamo s polnimi pljuči... /sarcasm OFF/
.
Strogo nadzorovani vlaki / Bohumil Hrabal, 1965-1979 (DZS 1981)
To je zbirka novel, vmes je pa vtaknjen tudi naslovni romančič, po katerem so posneli znani film. Kaj jaz vem - ni vsak čehoslovaški disident Kundera... Tale meni ne sede.
.
Zgodbe iz Egipta / zbral dr. Gamal Eldin Sajed, 1986
Izbor sodobne egiptovske novele in črtice. Tole je najbrž stranski produkt kulturne izmenjave zadnjih vzdihljajev Neuvrščenih, ampak, glej ga zlomka, meni je kul. Zgodbe so to, take brezčasne zgodbe, ki bi jih lahko pripovedoval tudi Jergović, zgodbe o ljudeh, o Človeku. Hecno je, da so mi te zgodbe nekega tujega, drugačnega sveta - svetlobna leta blijže, kot večina sodobne zahodne dekadentne literarne onanije. Priporočam.
.
Evo, pa je. Lahko noč.

Ni komentarjev:

Objavite komentar