torek, 2. avgust 2005

Jadrnice

Revija Življenje in tehnika poleti namesto ene redne številke izdaja zanimive tematske priloge. Pred leti so tako izdali odlična in preprosta navodila za izdelavo atomske bombe, letos pa je neki Sime napisal knjigico o starih lesenih plovilih slovenske obale. To je res užitek preštudirat. Koliko znanja, tradicije, obrtniških skrivnosti, se je od romantičnih časov pred izumom motorja izgubilo. Batana, topo, guc, gajeta, pa večji bragoc, bracera, trabakula, pelig in loger; kdo bo danes hodil v hosto s šablonami po les za rebra...
.
Danes ponoči pa sta bila na radiu dva fanta, o katerih je pred kratkim pisal David, ki se z morjem spopadata na malo drugačen način. Mladeniča sta se priprav na septembersko regato Transat 6.50 lotila neverjetno ambiciozno, profesionalno in zaenkrat uspešno. Inteligentna, zgovorna gosta je bilo čisti užitek poslušat.
.
Ogrodje (brez oplate, palube in snasti) lesene, recimo 6.5 m dolge pasare, je sestavljeno iz 320-360 kosov. Vsak je bil izdelan posebej, ročno, in se je natančno prilegal drugim delom. Težka, robustna, masivna jadrnica je smela kake 4 milje od obale.
Nočna gosta pa sta si v Franciji izdelala taka trupa jadrnic: sendvič konstrukcija debeline 12 mm je sestavljena iz zunanje in notranje karbonske oplate (po 0.5 mm!), vmes je 11mm pene. To sta v vakuumu skupaj spekla pri 80°.
6,5 m dolg trup jadrnice, ki gre na zmago čez Atlantik, tehta 60 kg!

1 komentar:

  1. da ne bo nesporazuma - peresnih 60 kil tehta korito trupa. komplet trup, s predelnimi stenami in palubo, tehta še vedno peresnih 200 kg. samo kobilica pa 370 kg!
    več o tem:
    http://www.4ocean.si/509510/509510.htm

    OdgovoriIzbriši