nedelja, 27. julij 2008

Kako pripraviti polža k poziranju

Ni problema. Goli morski polži so hvaležen fotografski motiv.
Ker so pri miru, ni jih treba iskati po luknjah, ne kalijo vode in ne ščipajo. Kot denimo jastogi. Najbolj zanimivo pa je to, da se da iz kolikor toliko uspele fotografije - polža doživeti mnogo bolje, kot v živo.
.
Spodaj imata 2 zanimiva polža, žal latinskih (in niti navadnih) imen tokrat ne vem.
Levi meri kakih 10 cm. Ker so se menda ravno gonili, jih je bilo precej na poraščenih skalah 1-3 m globoko.
Nastavitev običajna, podvodni makro, fleš.
Desni pa ni imel več kot pol centimetra, je pa zato čepel 8 m globoko. Da je polž, sem opazil šele po tem, ko mi je v oko padlo nekaj fluorescentno plavega na robu alge.
Tole je pa podvodni super makro, namesto fleša pa sem vklopil led diodo. Fleš da seveda mnogo več svetlobe, ampak je pri super makru problem zaradi paralakse. Tista led dioda sveti ves čas, ko ostriš. Pa žarek je usmerjen pod kotom, tako da trofiš na cilj. To je posneto denimo le 3 cm od polža.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
S tem fotičem sem skratka pod vodo zelo zadovoljen. Seveda je pa na suhem bolj igrača - tam mnogo, mnogo boljše fotografije naredi moj 6 let stari robustni Canon G5, čeprav ima senzor le 5 M pixlov.
.
Lahko noč.

3 komentarji:

  1. levo je morski zajec Aplysia (ne poznam pa točne razlike med depilans in punctata)

    desno se mi zdi da je beloprogi perjaničar Hypselodoris orsinii

    OdgovoriIzbriši
  2. ej, hvala!
    tvoj komentar je en najbolj konstruktivnih v zgodovini tega bloga!

    pa - po moje je levi alpysia punctata, ko je tako pikast

    lp!

    OdgovoriIzbriši
  3. Verjetno bo to res punctata ampak, če gledaš druge fotke in razprave na to temo ni vedno najbolj enostavno razločit npr.
    http://www.seaslugforum.net/display.cfm?id=13270

    Sem imel priložnost primerjat kar nekaj knjig z raznimi polži itd. pa tud v dveh knjigah ni bilo tako zelo očitno da gre za isto/različno vrsto kot je na mojih fotkah. Variacije barv pri obeh so za moj okus in znanje prevelike da bi šel stavit.

    Po istri in dalmaciji sem jih videl že kar nekaj pa bolj kot gledam manj mi je jasno ;)

    OdgovoriIzbriši