petek, 29. junij 2007

Voziček

Baje otroci na začetku ne znajo niti hoditi in pač privzemajo, da se jih bo par let vozilo naokrog. Za to se pa rabi voziček.
.
Ker morajo voziček potiskati drugi, ga smejo vsaj izbrati. Zdaj bom en del preskočil (da si človek pride na jasno, kaj naj od vozička pričakuje, mora nekaj časa zbirati informacije) in takoj oznanil, kakšen bi zadovoljil naju:
.
- na 3 velika kolesa
- gume z zračnicami
- robusten, trpežen, neuničljiv
- dobro vzmeten
- bremza na balanci
- dobre vozne lastnosti (nizko težišče, drži smer, lepo vodljiv)
- sprednje kolo vrtljivo 360°, naj pa se ga da zakleniti naravnost
- enostavno in na majhno zložljiv
- peresno lahek
- ogromna košara za prtljago
- sedež se mora dati obrniti proti vozniku
- sedež se mora dati povsem zravnati (prvih 6 mesecev!)
- enostavno ravnanje (mehanizmi, višina balance, nastavitve sedeža...)
- kompatibilnost (sedež, košara, avto sedež)
- mora biti zelo poceni
.
Kmalu se je izkazalo, da idealen voziček ne obstaja.
Izvedela sva tudi, da se tisto, kar sva iskala, ne imenuje voziček, ampak "travel system". Predvsem pa sva se kmalu naučila, da je treba stvar dobro stestirati v živo, zato je internetno naročanje na slepo odpadlo.
Tu je zdaj ožji izbor tistega, kar nudijo naši večji monopolisti (Baby Center, Ariel, Pikapolonica):
.
Slalom Pro + košara/sedež Matrix
Lušten voziček - lahek, lepo vodljiv. Podvozje tehta pičlih 8, sedež dobro kilo, košara Matrix, ki ima na polovici zglob in je uporabna kot avtosedež, dobrih 5. Zelo kul je diskasta zavora (!) na sprednjem kolesu;
Ampak:
- sedeža se ne da zravnati, niti obrniti; celo sname se ga težko, ker je pripet s trakovi. Se pa da košaro fiksirati na ogrodje tudi prek sedeža.
- košara-kompromis je majhna, kot sedež se jo težko pripne v avto, na vozičku pa se blazno maje
- bremza na balanci ni povezana z zadnjo osjo, pač pa z diskom na vrtljivem sprednjem kolesu. Pri vožnji navzdol se mi zdi bolje bremzati zadaj
- majhen voziček, ampak zastonj ravno ni
Cortina Evolution X3 + lupinica Bye Bye
Voziček je kompletno opremljen, z zelo fensi šmensi košaro z vsemi dodatki. Lupinico je treba kupiti posebej. Ogrodje je izredno lahko, medosna razdalja velika, zloži se dobro. Elementi so kompatibilni brez adapterjev. Sedež se da povsem zravnati in namestiti v obe smeri.
Ampak:
- na balanci ni bremze!
- gume brez zračnic! (To vendar odpade - na makadamu 2x orenk zažlajfaš in dobiš nepopravljive ohtarje... Lanski model sicer ima šlauhe, je pa dosti težji.)
- osrednji del ogrodja je obložen s kičasto plastiko, tako da izgleda zelo češko
- ta sistem je, sploh ker ni optimalen, predrag
.
High Trek + košara Windoo + lupinica Creatis.
Izjemen sistem! Zelo domiselno, high-tech ogrodje: vzmeteno na obeh oseh (!), se fajn zloži in je peresno lahko. Na balanci ni samo zavora, ampak tudi stikalo za blokado smeri prednjega kolesa (pri vseh drugih vozičkih je treba iti okoli in nekaj pritisniti pri kolesu). Sedež se da enostavno obrniti. Košara in lupinica sta razred zase - po mojem mnenju najbolj fensi-šmensi na tržišču.
Ampak:
- precej sem ga vozil v kleti Baby centra in vožnja rahlo razočara - občutek ni čisto pravi
- stvar ima prvisoko težišče
- plašči s prenizkim presekom imajo grob profil tudi v osi, tako da je vožnja na gladki podlagi po nepotrebnem groba
- meni se sicer zdi vreden tega denarja, ampak stvar res ni poceni
- in glavno: žena ni mogla preboleti, da je sedež čisto majhen in da se ga skoraj ne da regulirati, kaj šele povsem zravnati.
.
Freestyle 3XL + košara Dreami + lupinica Maxi-Cosi CabrioFix
Tale meni izgleda rahlo zastarelo - ven je prišel že 2004, spremenili pa so le sprednje kolo (nekoč je bilo vpeto v paralelogram, da se je nagibalo na ovinkih, zdaj pa je vrtljivo 360°). Najbolj me moti štorasto ogrodje iz tankih okroglih cevi, ki so povrh še rumenkasto eloksirane. Pa težek je - ogrodje s stolom zelo dobrih 15kg! Pa zloži se precej na veliko. Pa čez balanco je nataknjena ogabna skajasta obloga (na srečo s fršlusom, da se jo da hitro odstraniti). Pa stol se zelo štorasto pritrdi s 4 škarjastimi zaklopi, ki jih je težko na pamet zadeti. Košaro in lupinico se pa namesti s pomočjo velikih štorastih plastičnih adapterjev, kar mi ni nič kaj všeč.
Ampak:
- vozne lastnosti so odlične
- težišče je precej nizko, kar prispeva k stabilnosti
- zadnjo os podpirata zaupanja vredna amortizerja z velikim hodom
- kolesa s pravimi špriklami in debelimi gumami obetajo veliko radosti po bližnjih hostah in makadamih
- dovolj velik stol se da obračati in nastavljati po želji
- košara Dreami se meni zdi res udobna in praktična. Obloga je snemljiva in pralna, zraven so priloženi še jogi, prevleka za kovter, mreža proti mrčesu in folija za dež.
- odlična lupinica Maxi-Cosi sicer ne more nadomestiti košare (ravna podlaga), jo je pa praktično, recimo za v trgovino, iz avta natakniti na podvozje - ta kombinacija izgleda dokaj kul.
- ta sistem je od naštetih v ožjem izboru privlačno najcenejši.
.
Uganila sta - doma je že nekaj dni parkiran točno tak, peščen, Freestyle 3XL.
Mal bo še za počakat, zaenkrat ga pa po stanovanju furava praznega :))

2 komentarja:

  1. Križ božji!
    saj ni čudno, če je otrok malo, ko je že izbira vozička taka težava. Vse mora biti popolno!
    Ker sem že v tistih letih, ko bi že lahko pestovala vnuke, si ne morem kaj, da ne bi pomislila, kakšno razočaranje bo zate, ko boš ugotovil naslednje: kljub temu, da si mu nudil same popolne usluge, tvoj otrok ni popoln... Pa bo morda popln, samo misliti bo začel s svojo glavo- kar bo skoraj obvezno drugače, kot ti.
    Pa srečno- tvojemu otroku pa želim več pestovanja kot vožnje v vozičku!

    OdgovoriIzbriši
  2. Kaj pa PegPerego GT3 + košara navetta + avtosedež P. Viaggio SIP se pa niso uvrstili v ožji izbor. Je bila kriva cena?

    OdgovoriIzbriši