petek, 10. april 2009

Riba Napoleon

Pa dajmo spet kako ribo, ko je ravno Veliki petek.
.
Tale je strašno simpatična -
Humphead wrasse ali Napoleonfish
se ji reče po angleško, latinsko pa
Cheilinus undulatus.
To je resnično velika riba - vsekakor v vseh pogledih lahko zrase več, kot je uspelo pritlikavcem tipa Putin, Medvedjev, Sarkozy, Mussolini in, seveda, Napoleon.
.
Ribe Napoleon ni potrebno fotografirati iz žabje perspektive - nima političnih ambicij, ni obsedena z lastno pomembnostjo in nima diktatorskih nagnjenj. Nobene potrebe nima na kakršenkoli način nadkompenzirati kompleksov, izvirajočih iz majhne rasti.
Napoleonovska riba je ogromna žival.
.

Zrase lahko 2m v dolžino, meter v višino, tehta pa lahko 200 kg. Je milega značaja, enako kot so v primerjavi s pekinezerji, mupsi in čivavami skulirane velike pasme psov.
.
Ker pa je to radovedno, neboječe in počasno bitje baje tudi izredno dobro za jest, spada med najbolj ogrožene koralne ribe na svetu.
Grozi ji izumrtje.
Kljub domnevni zdesetkanosti
pa se meni na srečo rade pokažejo.
2 leti nazaj sem naletel na eno, pred dobrim mesecem pa kar na dve.
Tale je bila resnično ogromna, dolga vsaj 1,4m.
Spoznala sva se direktno pred hotelsko plažo, v pičlih 6m globoki vodi.
.
Slike tega ne pokažejo, ampak srečati se s tako velikim primerkom je posebno doživetje. Riba se pusti pobožati, zaradi proporcev v živo deluje ogromno že precej krajša riba, tale je pa morala izpodrivati vsaj toliko vode kot jaz, ko povsem blizu zamahne z gigantskimi plavutmi, pa se morje dobesedno zvrtinči.
In glava - tale je mela glavo veliko kot odraslo govedo...
.
Kljub grozeči recesiji torej apeliram na svoja bralca, naj niti v primeru hujše lakote ne letata na koralne grebene pobijat teh izjemnih, resda bojda zelo okusnih, a resnično ogroženih živali, v prehranjevalne svrhe.
.
Lahko noč.

3 komentarji:

  1. ho, lepo da si zašel sem, Arjan!
    vidim da si narisal mucike, pa sem se spomnil, da sem tudi jaz iz čiste zajebancije pred 9 leti zagrešil podoben zločin :))
    je pa res, da sem to vzel kot odklon (ki se ga je dalo "začuda" hitro prodati) in ne kot "feature", kot delaš ti.

    sicer pa tu obstaja kategorija "o slikarstvu", v bazo z mojimi slikcami pa prideš s klikom na frjolčasto ikonco tik pod vrhom

    OdgovoriIzbriši
  2. Haha, zločin iz zajebancije, to bi morala biti pravna kategorija :)

    OdgovoriIzbriši