torek, 24. maj 2011

Svet po Čepinki

Konec sveta je bil menda predviden za prejšnjo soboto - ampak v šentflorjansko močvaro ga je zaneslo z nekajdnevno zamudo. Gledam in se čudim.
Panika! Norca se delajo iz nas! Tragedija! Fuj in fej! Vrnite nam 5000 ojrof! To je kaplja čez rob! Svet se podira! 3x proti! ...
Vse to - zaradi tele malenkosti:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Pustimo tule pokojninsko reformo ob strani - ta fenomen je vredno komentirati tudi povsem neodvisno.
.
1.
Torej, Vlada ima problem s kredibilnostjo in se tega zaveda. Zagovarjanje vladnih stališč, pa naj to počne sama, ali pa najame igralca, se v tem kontekstu zdi nekako sizifovsko početje. Zgoraj prezentirana ideja se mi zato zdi racionalna: postaviti argumente nasprotnikov v usta nekomu, ki je v percepciji javnosti še bolj nekredibilen kot Vlada. Da so za stvar uspeli pridobiti Čepinovo, štejem za njihov velik uspeh.
.
2.
Ali je Pahor za to vedel ali ne, je irelevantno. Če je vedel in se sedaj spreneveda in krivdo vali na vladne piarovce, ki da delajo na svojo roko - je nekredibilen. Če ni vedel, če torej nima nikakršnega pregleda nad tem, kaj kani dati v javnost njegova PR služba v zvezi z zadevo, na katero stavi vse, oziroma še huje, iz njegove službe pride ven nekaj takega, čemur sam odločno nasprotuje - je nesposoben kot vodja in torej spet nekredibilen.
(Btw - nekredibilen je tudi mrtvi spletni portal in od nedavnega le še nekakšen video producent Nezavest, popolnoma nekredibilen, to žal vem iz lastne šole; kar se mene tiče, je nekredibilna torej tudi reklamarska agencija Pastura, ki je večja solastnica Nezavesti.) 
Kakorkoli že, Pahorjeva jeza v zvezi s to reklamo je irelevantna, kredibilnosti si z njo ni ustvaril - konteksta pod točko 1 to ne spremeni. Spot je na mestu.
.
3.
Verličev Mortal iz Pasture pravi, da so kanili narediti "viralni spot", ki naj bi se razširil kot virus. Čeprav je precej čudno, da reklamo za vladni projekt, ki jo za davkoplačevalski denar izdela vladna PR služba z najeto agencijo, imenujejo "viralni spot", čeprav je tudi čudno, da Vlada svoj "viralni spot" umakne z YouTuba po pičlih 10.000 ogledih - pa je zdaj že jasno, da stvar dejansko je "viralna". There's no such thing as bad publicity - in treba je priznati, da so za stvar v par dneh slišali VSI. In to je uspeh, zadeva je uspela. Dobro, vsebina je pač provokativna in odzivi na prvo žogo so bili besni in ogorčeni - ampak provokativnost sama po sebi nikakor ne zagotavlja tako izjemne publicitete. Kar je dala izdelati in kar je požegnala vladna PR služba, je praktično zastonj (TV čas je drag, razen če si 'novica'!) prišlo do vseh.
.
4.
Kljub izrazito ogorčenemu odzivu in številnim 'strokovnim' ocenam, kako je stvar kontraproduktivna, pa se jaz s tem ne strinjam. Malo zato, ker že površen pregled komentarjev po spletu pokaže, da veliko ljudi niti tako očitne parodije ni sposobno dojeti na mah - pri teh bo trajalo nekaj dni, da se jim stvar usede med ušesa, da se jim parkrat razloži, da jo bodo razumeli. Malo pa zato, ker si mora tudi veliko tistih, katerih argumente parafrazira Čepinova, priznati, da so si jih Pahorjanci v tej rundi dobro privoščili - in eno je histeričen, lahko tudi naročen odziv, drugo pa intimno priznanje nasprotniku, da je dobro udaril.
Trdim, da bodo soočenja na temo pokojninske reforme po Čepinki - opazno drugačna. 'Bulšit detektorji' navadnih državljanov so, za to dam roko v ogenj, po tej epizodi postali izjemno občutljivi.
.
* * *
Kaj zdaj? Dolina šentflorjanska je še vedno v šoku - pravkar se to manifestira skozi izjemno interesanten pojav, da so namreč nasprotnike reforme, ki so refleksno poskočili na prvo žogo, preglasili kalibri iz kroga naročnikov reklame. Poglejte okoli sebe - Ne le Pahor, Potrč, Cvata, ... - celo mladi modreci tipa Frangež so spet pametni. In če je kaj nagravžno, so to trenutki, ko se naša celotna politična močvara hinavsko poenoti okoli kake bagatelne kuriozitete.
.
Hja - prav vsi bomo morali požreti to lekcijo. In ne vidim razloga, da se ne bi skušali iz nje česa naučiti. Namesto bebavega moraliziranja pa bi sam svetlobna leta raje videl kaj konstruktivnega. Recimo predvolilni spot desnice, v katerem bi žvrgolel izbrani cvet komunajzarskih nebuloz:
"temelj slovenske državnosti je komunistična revolucija, blablabla, vrednote NOB, blablabla, samoupravljanje s temelji marksizma, blablabla, "nas mladih ne zanima preteklost, zato kotalimo kamenje po hribu Sabotin", blablabla, svi smo mi za pravno državo, od Dimic, preko Senica, pa do Zalar, blablabla, jebeš Hudo jamo, izdajalci so si zaslužili, kriv je Ajzenhaver, glejmo v prihodnost, blablabla, dražgoška procesija ni laufarija, blablabla, Cvikl ni zu Guttenberg, blablabla, po Titovi cesti v lepšo prihodnost, blablabla, mediji v lasti našega Petana so apriori neodvisni, blablabla, mi smo sami antifašisti, vi ste pa vsi fašisti, blablabla,...,"
skozi najete žnable Damijana Murka.

3 komentarji:

  1. Ker sodim na bolj na drugo stran po politični pripadnosti, samo upam, da opozicija nasveta ne bo upoštevala. Odlično besedilo. Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  2. Izvrstno povzeto, sam bi na koncu dodal še svete tri kralje; ertla, maslešo in fisherja...

    OdgovoriIzbriši
  3. Spot je združevalen (vsi so proti). To rabimo!

    OdgovoriIzbriši