petek, 7. september 2007

Samo gobe

Ko sem po dolgem času spet zavil na svoj blog, sem opazil, da že dolgo nisem objavil nobene gobe. Takoj popravljam.
.
Prejšnji teden smo malo zavili na Zabukovje, pa sem naredil še daljši ovinek v hosto. Začopatil sem 18 zelo lepih marel, 5 ostarelih jurčkov, 9 rdečeglavih turkov, 4 zelene golobice in, pazi, kar štiri karžlje!
Ker mnogi menijo, da je karželj kralj naših užitnih gob, mu posvetimo par besed.
Stvar zrase iz velikega belega jajca, ki se ga ne da zgrešiti, tudi ko je goba odrasla. Klobuk je lakast, živooranžen, spodaj resast. Meso je nezgrešljivo rumeno, belkasta je lahko le sredica strženastega beta. Če sta pozorna na te posebnosti, bosta odlično kraljevsko jajce težko zamenjala za kaj smrtonosnega.
.
Dolenjska bera me je prisilila tudi v domačo šmarnogorsko hosto. Pred par dnevi sem pod nekim kostanjem denimo naletel na tega krasnega, čvrstega lepotca.
.
.
Včeraj pa sem pod nekim drugim kostanjem staknil tegale, še precej večjega, a še vedno mladega in čvrstega kot jabolko. Bralca bosta gotovo opazila, da je površina klobuka nekajkrat večja od katerekoli petih marel (nad brezovčki), ki pa so, resnici na ljubo, rekordno majhne.

Ni komentarjev:

Objavite komentar